maanantaina, syyskuuta 11

IKEA-kokemus vailla vertaa

Kävin tänään IKEA:ssa ostamassa pari Karsten konttorituolia. Mallin olin valinnut jo pari viikkoa sitten, mutta silloin tämä uutuustuote oli valitettavasti lopussa. Ystävällinen myyjä kertoi kuitenkin jo tuolloin, että viikolla 36 niitä pitäisi tulla.

Kolme puhelinsoittoa ja ylimääräisen viikon odotus myöhemmin tavaraa oli kuulemma tullut, joten suuntasin autoni Vantaan IKEA:an, jossa näitä olisi enemmän kuin Espoossa. Ihan vaan kaiken varalta, jottei tulisi turha reissu.

Työtuoliosastolla tuotteessa oli kuitenkin lappu, jossa kerrottiin, että tuotteella on valitettavasti toimitusongelmia. Kiva juttu, myyjän puheille taas. Tämä myyjä tarkisti saldon tietokoneeltaan, varastossa pitäisi lapusta huolimatta olla 29 kpl jäljellä. Kun rupesin varmistelemaan tilannetta, hän soitti vielä varastoon tarkistaakseen tilanteen. Lopputulos oli vähintäänkin mielenkiintoinen: 29 tuolista vain yksi olisi saatavilla, muut oli kuulemma laitettu sellaiseen hyllyyn, ettei niitä turvallisuussyiden vuoksi saa hakea silloin, kun kauppa on auki. Call centerissä ei kuulemma aina olla ihan ajantasalla. Mikä lohdutus.

Vaikka kevyt vitutus olikin jo noussut, päätin ostaa sen ainoan tuolin, sillä toisihan sekin muutoksen parempaan (ainakin toiselle taloutemme jäsenistä). Yllätys varastossa olikin suuri, kun varastoduunari kertoi näitä olevan 29 saatavilla. Kerroin miehelle yläkerran tapahtumista ja kehoitin häntä varmistamaan tilanteen vielä. Ei kuulemma tarvitse, sillä nämä tulevat kyllä varmasti palveluvarastosta...

Ei siis muuta kuin kassan kautta palveluvaraston luukulle. Kymmenen minuutin päästä palveluvaraston tyyppi tuo minulle ... YHDEN TUOLIN! Tässä vaiheessa meinasin todella unohtaa, että olen pohjimmiltani herrasmies. Onneksi kaveri totesi nopeasti, että "toinen tuoli kuljetetaan kyllä heidän piikkiinsä kotiovelle mahdollisimman pian".

Tästä luxuspalvelusta tyytyväisenä päätin lähteä nostamaan maljan akvaviittiä köttbullareiden ja rouvani kera.

Tarinan opetus:

  • Maailman parhaimmaksi toimitusketjun ja logistiikan hallitsijaksikin tituleerattu yritys voi ryssiä joskus
ja ennen kaikkea
  • Toivo, että sinulle käy näin, kun olet ostamassa sohvaa

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jätkähän suoltaa!

Eikä siinä mitään, se on ihan ok.

Anonyymi kirjoitti...

Nå men nu går du för långt, Vesa!

Vesa.T kirjoitti...

Tuomas: Joo siis nyt pitää suoltaa, kun on uusi blogi. Kyllä mä kohta kyllästyn.